Gode arbejdsvaner, når du arbejder hjemmefra

Gode arbejdsvaner, når du arbejder hjemmefra

At arbejde hjemmefra kan være en gevinst for vores fokus og koncentration men også skabe udfordringer, fordi vi selv skal skabe struktur i arbejdsdagen. På dette webinar får du værktøjer og inspiration til at skabe gode arbejdsbetingelser for hjernen, styrke dit fokus og få tingene gjort. Du får også indblik i din egen og andres tidstype samt værktøjer til at blive mere tidsrealistisk i din planlægning. Endelig får du effektive metoder til at undgå alt for mange overspringshandlinger!

Indhold

  • Derfor har din hjerne brug for struktur
  • Enkelt tip til at spare tid hver eneste dag
  • Skab gode arbejdsbetingelser og styrk dit fokus
  • Fire konkrete strategier til at håndtere afbrydelser
  • Tidstypeprofilen: Er du tidsoptimist, tidsrealist eller tidspessimist?
  • Den effektive to do-liste: 5 vigtige ting, du skal vide
  • Udskydelsesadfærd? Effektive metoder til at få tingene gjort

Det praktiske

For at du får mest muligt ud af webinaret, skal du udfylde Tidstypeprofilen inden. Den består af 14 spørgsmål og tager 10-15 minutter at besvare. Du modtager den ca. en uge før.

Der vil desuden være øvelser undervejs i webinaret, så hav kuglepen og papir klar.

Varighed

To timer. Indholdet kan tilpasses, hvis I ønsker varighed på fx en time eller halvanden time.

Om Trine Kolding

Underviser, forfatter og tidscoach med speciale i personlig effektivitet og planlægning. Har undervist i tidsstyring siden 2000. Forfatter til syv bøger om tid og effektivitet. Uddannelsesmæssig baggrund: CBS, DPU, proceskonsulent v/ Attractor samt certificeret coach.