Hurra! 13 års fødselsdag, ny hjemmeside og ny bog

Endelig kan jeg fejre disse tre milepæle:

– 13 års fødselsdag for min virksomhed

– Spritny hjemmeside

– Ny bog undervejs

Den 1.april 2004 begyndte et nyt kapitel i min karriere. Jeg stiftede kursusvirksomheden Tid & Tanke og brød dermed med mine forestillinger om et trygt og sikkert arbejdsliv med fast ansættelse og god pension. ”Hvorfor skifte et godt job ud med en usikker tilværelse som selvstændig?”, lød spørgsmålet fra mine omgivelser.

To vigtige grunde til at blive selvstændig

Der var to altoverskyggende grunde til at skifte spor: Jeg trivedes ikke længere i mit daværende job. Min spirende interesse for effektivitet og planlægning havde tydeliggjort for mig, at lange arbejdsdage sjældent var lig med tilsvarende høj effektivitet. Tværtimod. Jeg savnede den velkendte balance mellem arbejdsliv og familieliv og måtte erkende, at jeg nok ikke ville finde den der.
Den anden vægtige grund var min mands arbejdsglæde. Modsat mig har han altid vidst, at han skulle drive eget firma, og allerede under sin uddannelse stiftede han den virksomhed, han i dag står i spidsen for. Når vi vågnede om morgenen, kunne han, selv ikke med en skøn hustru ved sin side, komme hurtigt nok ud af sengen og afsted på job!
Hans passion og glæde var en stærk kontrast til min egen mellemtilfredshed. Vi bruger en stor del af vores vågne timer på arbejde. Pokker stå i det, hvis ikke glædesbarometeret kan snige sig over neutral!

Hver dag er et privilegium

Lang historie kort: I bogstavelig forstand skyndte jeg mig at sige op, inden jeg fortrød min beslutning, og kan ærligt sige, at det er min bedste karrieremæssige beslutning til dato. Med tusindvis af glade og tilfredse kursister over hele landet, seks bøger og et temmelig lykkeligt arbejdsliv i bagagen, er jeg hver dag taknemmelig over at kunne arbejde med et felt, der berører os alle: Vores forhold til tid og hvordan vi får det bedste ud af den.

Øget brugervenlighed på ny hjemmeside

Jeg fejrer fødselsdagen med en ny hjemmeside, hvor især brugervenligheden er i top. Gennem de sidste 13 år har jeg skrevet mere end 100 artikler og nyhedsbreve om tid, effektivitet, planlægning og overskud. Med den nye søgefunktion kan du nemt og hurtigt søge i dem alle. Under ’Presse’ kan du se de interviews, jeg har givet til dagblade, magasiner, tv og radio, og under ’Referencer’ finder du oversigt over alle de kunder, jeg har undervist. Mange af dem er faste kunder, som jeg holder kurser for flere gange om året.

 

Konkurrence: Kan du gætte, hvad min nye bog skal handle om?

Jeg elsker at skrive og er pavestolt af, at mine bøger om tid og planlægning stadig står på boghandlernes hylder. Selv efter seks bøger er jeg langtfra færdig med at skrive, og netop nu er jeg ved at gå til af begejstring over, at jeg snart skal i gang med den syvende bog.
Hvis du er den første til at gætte, hvad den nye bog skal handle om (det er selvfølgelig noget med tid!), sætter jeg en coachingsession eller en bogpakke bestående af mine nuværende seks bøger på højkant. Du bestemmer selv. Blot skal du skynde dig at skrive dit gæt i kommentarfeltet neden under. Konkurrencen udløber tirsdag den 20. juni!
Mange hilsener, Trine


27 kommentarer til “Hurra! 13 års fødselsdag, ny hjemmeside og ny bog

  1. “Vores forhold til tid og hvordan vi får det bedste ud af den”

    Hvis jeg bliver den heldige vinder, vil jeg meget gerne bede om dine bøger 🙂

  2. Hej Trine
    Tillykke – både med den nye bog, det nye website og det hele 🙂
    (jeg er en trofast følger gennem mange år – og måske kan du huske, at du engang har besøgt mig i Laksegade, hvor vi talte om samarbejde af forskellig slags)

    Jeg BLIVER NØDT TIL at komme med to forslag (så må du diskvalificere mig, hvis man ikke må):
    1. En interviewbog med karrierepersoner og/eller storfamilier og deres overvejelser, valg og fif for at få det hele til at lykkes (fordi vi alle sammen gerne vil have den personlige vinkel på, hvordan fx en som Margrethe Vestager får tingene til at gå op)
    2. En bog om tid & tidsstyring i grupper og på arbejdspladser og hvordan man håndterer dem som leder – med udgangspunkt i de forskellige typer og måske også med spændende, lærerige eksempler fra det virkelig liv.

    Hvis jeg ikke har gættet rigtigt, er du velkommen til at bruge det som gode ideer til d.8 bog 😉

    Mange hilsener
    Rikke

    1. Tillykke, Rikke, du har gættet rigtigt! Du får også besked i din indbakke.

      Mange hilsener, Trine

  3. Hvis ikke den handler om “førstehjælp til selvstændige/iværksættere” – så er det tilbage til tegnebordet 😉 … eller køkkenbordet… eller hvor du nu skriver.

      1. Ha ha. Så må den ned fra reolen igen 🙂 Jeg har slet ikke læst den med de briller – men det er også mange år siden sidst. Men så er det heldigt at man aldrig kan blive træt af at læse om optimering af tid.

  4. Handler den om udvikling, om ikke at gå i stå – se anderledes på problemer/opgaver – tidens modeord: disruption ???
    Om at analysere sig selv og finde ud af, hvad der betyder noget i ens liv – og så arbejde på netop det …. ???

  5. Handler den om udvikling, om ikke at gå i stå – se anderledes på problemer/opgaver – tidens modeord: disruption .
    Om at analysere sig selv og finde ud af, hvad der betyder noget i ens liv – og så arbejde på netop det .

  6. Hej.

    Den skal handle om dine erfaringer med “work life balance”, når man altid går for tidligt fra arbejde og kommer for sent hjem til familien 🙂
    Jeg har læst en af dine bøger efter en to dags workshop med dig, og der ligger mange gode overvejelser jeg dagligt forsøger at overføre til mine medarbejdere.
    Når jeg vinder vil jeg se frem til konstruktiv coachingsession!

    Hilsen Rasmus

  7. Jeg tror din nye bog handler om Førstehjælp til teenagefamilier (jeg kunne godt snart bruge en til min 12 årige:-)

  8. Mit gæt er, hvad vores online-liv og evige tilgængelighed “stjæler” af tid og hvordan vi bliver bedre til at sætte grænser og få “tiden” tilbage.

  9. Jeg elsker dine bøger Trine, mangler dog lige et par stykker, så det ville jo være skønt at vinde.
    Jeg kunne godt ønske du ville skrive om tids-balance – særligt når man har været i gulvet med stress , får “tid” en helt anden og særlig betydning.

  10. Kære alle

    Mange tak til alle jer, der har skrevet forslag her på siden og til jer, der har sendt direkte til min mailadresse.

    Det er nogle rigtig gode bud! Jeg kan selvfølgelig ikke afsløre endnu, om nogen af jer har ret;-)

    Bliv endelig ved med at gætte.

    Rigtig god weekend!
    Trine

  11. Mit gæt er Værdibaserede overvejelser der ligger bag prioriteringer af opgaver. Hvorfor vælger vi at nogle opgaver har højere prioritet end andre, hvilke værdisæt er det vi prioriterer på baggrund af.

  12. Kære Trine.
    Hvilket af Rikkes forslag er det rigtige?
    Du skriver i din mail, at konkurrencen udløber fredag den 20. juni. Det kan åbenbart gå for stærkt – også for Trine K. ;-). KH Kurt

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *